"Persona" Konrad Sikora

Konrad Sikora 
"Persona" 
Krośnieńska Oficyna Wydawnicza Sp. z o.o


Zbiór dramatów Konrada Sikory nastręczył mi wielu problemów. Pierwszy raz czytałam cokolwiek tak długo i z taką dokładnością, chcąc jak najlepiej zrozumieć przekaz autora. "Persona" nie jest literaturą dla każdego, gdyż nie każdy uniesie cierpienie i dramatyczne zakończenia.

Konrad Sikora pokazuje nam dobro, które mamy w sobie i ukazuje nam jak powinniśmy walczyć ze złem, które jest wszędzie wokół i czai się nawet wśród naszych najbliższych.

W "Personie" autor porusza temat, który nie jest mi obcy i spotykałam się z nim w swoim otoczeniu a jest nim alkoholizm. W bardzo dobry sposób ukazał sam problem jak i mechanizmy kierujące człowiekiem, który ma z tym styczność. Ważną role w życiu każdego człowieka odgrywać powinna wiara, która daje siłę by walczyć ze złem w nas i innych.
Dzięki lekturze zbioru dramatów trochę inaczej podchodzę do tego co do tej pory mnie spotkało i do problemów innych ludzi, przed którymi się odgradzamy dla własnego komfortu. Każdy z nas w życiu może spotkać się z zazdrością, alkoholizmem, aborcją, ze złem w różnej postaci i powinien pamiętać, że zawsze jest nadzieja na lepsze jutro wystarczy wierzyć, że każdy człowiek ma w sobie dobro i zło i tylko od niego zależy droga jaką obierze.



Za możliwość przeczytania dziękuje autorowi

Komentarze